Mød os

Christina

HVORDAN ENDTE DU TIL DIN FØRSTE BIKRAM TIME?

Jeg boede og arbejdede i Amsterdam og en kollega fik mig overtalt. Jeg var lige flyttet derned og gik og ledte efter et godt trænings center –yoga på tidspunktet var umiddelbart ikke noget der faldt mig ind. Jeg blev overtalt med en garanti om at jeg ville komme til at svede og at det ikke ville være som noget andet yoga jeg havde prøvet.

HVORDAN VAR DIN FØRSTE TIME?

Den første time husker jeg tydeligt! Det var varmt, overvældende og jeg var styrkemæssigt udfordret (til min store overraskelse) og det mentale kan jeg slet ikke beskrive –jeg ville ud efter 10 minutter.

HVILKEN ØVELSE KUNNE DU BEDST LIDE I DEN FØRSTE TIME?

Da vi efter Eagle fik lov til at få vand.

HVORFOR KOM DU TILBAGE IGEN?

Jeg var så udfordret og forundret over den her nye verden der lige havde åbnet sig, at jeg blev nødt til at gå tilbage og prøve igen.

Jeg har tidligere dyrket konkurrence sport (føltes som i et andet liv) og her var endelig noget hvor jeg skulle presse mig selv både fysisk såvel som på det mentale plan. Det gav mig muligheden for at ”koble fra” i 90 minutter og glemme alt om fyldt mailbox og til tider stresset hverdag.

HVORNÅR UDDANNEDE DU DIG TIL BIKRAM YOGA INSTRUKTØR?

Jeg uddannede mig i foråret 2011 i Los Angelse ved Bikram Yoga College of India.

HVAD ER DET BEDSTE VED AT VÆRE BIKRAM YOGA INSTRUKTØR?

Det bedste er uden tvivl at undervise (og hjælpe) de der kommer ind med skavanker og udfordringer. Bikram yoga blev udviklet for at hele skader og gør kroppen stærkere –så altid så fantastisk en følelse når folk er her for første gang og kommer ud med et kæmpe smil og siger shit det var hårdt, men mega fedt.

DIT BEDSTE RÅD TIL DEN FØRSTE TIME?

Drik masser af vand og husk at trække vejret.

HVAD ER DIT MOTTO?

If you think you can or you think you cant, you are right.

HVAD ER DET BEDSTE VED BIKRAM?

Det bedste er, at det er for alle –store og små, gamle og unge, man behøver ikke at være gammel russisk ballerina for at kunne være med. Det er helende og forebyggende på samme tid. Har du gamle skader, nye skader, stress eller bare ønsket om at smide nogle kilo så rammer Bikram hele paletten.

HVILKEN ØVELSE ER NU DIN FAVORIT?

Det må være både ‘Standing head to knee’ og ‘Standing bow pulling’. Der er et eller andet vildt graciøst over de to og de kræver begge masser af disciplin og styrke.

Fordele

Læs mere